Verzending & Retourneren

Verzending

Bij Higestone zorgen we ervoor dat jouw bestelling snel en betrouwbaar bij je thuis aankomt.

  • Gratis verzending: Alle bestellingen binnen Nederland en België worden gratis verzonden.

  • Verzendpartners: Wij werken samen met DPD en PostNL voor een veilige en snelle bezorging.

  • Snelle levering: Bestel je op een werkdag vóór 15:00 uur? Dan wordt jouw bestelling dezelfde dag nog verzonden. In de meeste gevallen heb je je pakket de volgende dag al in huis.

Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@higestone.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

  • Aanmelden van retour: Binnen 14 dagen na ontvangst kun je een retour aanvragen via ons [contactformulier] of door een e-mail te sturen naar info@higestone.nl Je ontvangt vervolgens een retourformulier dat je samen met het product kunt terugsturen.

  • Retourtermijn
    • Bestelling te herroepen (retour melden) kan tot 14 dagen na ontvangst. 
    • Na deze melding dient de bestelling binnen 14 dagen retour gestuurd te worden.
    • De terugbetaling gebeurd binnen 14 dagen nar ontvangst retour.
  • Voorwaarden: Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

 

Garantievoorwaarden – Higestone Nederland

1. Toepasselijkheid

Deze garantievoorwaarden zijn van toepassing op alle handdrogers die worden verkocht via de webwinkel Higestone Nederland (hierna: “de Webwinkel”), waaronder de modellen Basic Extreme, Design, Mini en Premium.
Door een aankoop te doen, gaat de klant akkoord met deze garantievoorwaarden.


2. Wettelijke garantie

2.1. Op alle producten die via de Webwinkel worden geleverd, geldt de wettelijke garantie conform het Nederlandse en Europese consumentenrecht.
2.2. Dit betekent dat een product moet voldoen aan wat de klant er redelijkerwijs van mag verwachten.
2.3. Indien een product gebreken vertoont binnen een redelijke termijn na levering die niet aan verkeerd gebruik zijn toe te schrijven, heeft de consument recht op kosteloze reparatie, vervanging of, indien dat niet mogelijk is, (gedeeltelijke) terugbetaling.


3. Garantieperiode

3.1. Higestone Nederland biedt een garantie van 1 jaar na de leveringsdatum op de modellen Basic Extreme, Design, Mini en Premium.
3.2. Voor zakelijke aankopen (B2B) geldt eveneens een garantieperiode van 1 jaar, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
3.3. Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument.


4. Uitsluitingen

De garantie geldt niet in de volgende gevallen:

  • Schade veroorzaakt door verkeerd of onoordeelkundig gebruik (zoals het gebruik van agressieve schoonmaakmiddelen, val- of stootschade);

  • Onjuiste installatie of aansluiting op het elektriciteitsnet;

  • Normale slijtage of gebruikssporen;

  • Reparaties of aanpassingen door derden zonder toestemming van Higestone Nederland;

  • Schade door overmacht (bijvoorbeeld blikseminslag, waterschade of brand);

  • Schade die het gevolg is van professioneel of industrieel gebruik buiten de specificaties van het product.


5. Garantieprocedure

5.1. Om aanspraak te maken op garantie dient de klant:

  • Het aankoopbewijs (factuur of bestelbevestiging) te overleggen;

  • Een duidelijke omschrijving van het gebrek te geven;

  • Het product, indien gevraagd, op te sturen naar het door Higestone Nederland opgegeven retouradres.
    5.2. Na ontvangst van het product of de melding beoordeelt Higestone Nederland binnen 14 dagen de klacht en informeert de klant over de voorgestelde oplossing (reparatie, vervanging of vergoeding).


6. Verzendkosten

6.1. Indien het gebrek binnen de garantie valt, worden de verzendkosten voor het retourneren en opnieuw verzenden van het gerepareerde of vervangende product door Higestone Nederland vergoed.
6.2. Wanneer het defect buiten de garantie valt, worden de verzend- en eventuele onderzoekskosten aan de klant doorberekend.


7. Aansprakelijkheid

7.1. Higestone Nederland is niet aansprakelijk voor enige vorm van neven-, gevolg-, of indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot bedrijfsschade, winstderving, verlies van gegevens of andere economische verliezen, voortvloeiend uit het gebruik of het niet kunnen gebruiken van het product.
7.2. De aansprakelijkheid van Higestone Nederland blijft in alle gevallen beperkt tot het factuurbedrag van het betreffende product.
7.3. Deze beperking geldt niet in geval van opzet of grove nalatigheid van Higestone Nederland.


8. Contact

Voor vragen, defectmeldingen of garantieclaims kunt u contact opnemen met:

Higestone Nederland
Adres: Waterlelie 16, 3907 HH Veenendaal
E-mail: [info@higestone.nl]
Telefoon: 06-52359281
KvK: 84379308
BTW: NL003186181B69
Website: [www.higestone.nl]